Humusáctví.

    Myslím, že jsem celou situací vyprovokovaná, ale je potřeba to napsat, protože se za celých 23 let mého života nic nezměnilo. Člověk tak nějak doufá, že to časem bude lepší a že se svět změní k lepšímu a vůbec. Jo, hloupá a naivní být umím, ale vocaď pocaď, volové.
    Asi by mě mělo přestat udivovat, že jsem lidmi stále nazývána opicí, migrantem a jinými přezdívkami. But here I am! Obočí nahoru, výraz údivu a oči protočené v masivní sloup. Měla bych být na to zvyklá? Samozřejmě, že ne. Neměla bych to ani přehlížet, ale udělat přesný opak. Postavit se tomu čelem a všem humusákům vysvětlit, že to oni by měli změnit své vlastní ubohé chování a uvědomit si, že takhle vlastně ne-e. 
    Když už jsme u toho oslovování, měli bychom všechny věci i lidi oslovovat těmi správnými slovy, že jo. Myslím, že slovo humusák je tak akorátní pro někoho, kdo má potřebu urážet ostatní na základě barvy pleti. Jestli já jsem opice, n*gřice a z*sranej migrant,  ty jsi z*sranej humusák. hell yes.

Abych vše uvedla na pravou míru, narodila jsem se v České republice.
Nemusím se vracet zpátky do Afriky, odkud ani nepocházím, btw. 
Trapas. Ew

    S čistým svědomím můžu tvrdit, že jsem vcelku pyšná na to, kdo jsem a jak vypadám. (jojo, mouchy mám, taky. nikdo není doko). Musím ale říct, že mi to trvalo sakra dlouho. Víc než polovinu života jsem žila tak nějak v nejistotě a to právě kvůli mému vzhledu. Nejsem 100% černoška, ale mulatka. To znamená, že mám jen jednoho rodiče tmavé pleti. Jsem rodilá Česka a v Čechách jsem také vyrůstala. Myslím, že mi to pálí, jsem rozumná, občas vtipná a ochotná komukoli pomoct. Mohla bych vám takhle o sobě vyjmenovat dalších milión věcí, ale vždy se v téhle zabedněné společnosti najde někdo, kdo prstem ukáže na moji kůži. A takhle to má každý, kdo je něčím jiný.
    Humusáka ve skutečnosti nikdy nezajímá, jací jsme. Bude poukazovat na naše rysy - na širší nos, na plnější rty, na kudrnaté vlasy, na postavu... a pak nás všechny hodí do jednoho pytle. Humusák se nám bude vždy vysmívat a bude nás ponižovat. V určité chvíli si ale musíme říct fuck it all. Nosme všechno s pýchou a buďme na sebe hrdí. Humusákovi nikdy nevysvětlíte, co za humusárny to vlastně prská na internet. Humusák prostě nikdy neotočí minci na druhou stranu. 
    Snažila jsem se pár humusákům odpovědět na několik komentářů a efekt se nedostavil nikdy. Bůhví, jestli vůbec někdy zaklepe na dveře. Není to ale zbytečné se takovými vůbec zabývat? Ano i ne. Zaprvé si váš názor přečte více lidí a možná se stane malý zázrak a zadruhé máte záruku, že se humusák ztrapní sám. Zrovna jsem si za pochodu uvědomila, že humusák má právě tuhle jednu miliónovou výhodu, kdy nevědomky ztrapní sám sebe! Jenže další otázkou je, jestli si to vlastně uvědomí. Tímhle způsobem se vlastně celý internet kupí humusáky, kteří vzájemně podporují svůj humusácký názor. Oh, my... 
    Je to boj. Nevím, jestli jsme schopni ho vůbec někdy vyhrát, ale musíme se snažit. Máme tu největší zbraň (internet!), kterou můžeme lidi postupně vzdělávat. Je fér poukázat na to, jakým způsobem se k nám spousta lidí chová (jen proto, že nemají tak boží vlasy jako my, tbh) a je fér říct, že je to HUMUS a není to v pořádku. Jsme z masa a kostí stejně jako vy!

    Po tolika letech jsem z toho věčnýho, prý nevinnýho (haha), rasismu prostě unavená. Poslední 2 týdny tyhle narážky čtu všude. Jste nechutní.

Chtěla bych se postavit za všechny, které to trápí a chci, aby věděli, že v tom prostě nejsou sami. 🖤

S láskou
asi Ukřivděná Migrantka, ty kráso.

Komentáře

  1. V roce 1968 cca jsem chodil na průmku a měl jsem po mamce kudrnaté vlasy. Jenže tehdy letěli "bítlsáci" a ti měli vlasy rovné. Natahoval jsem je jak to šlo, ale když jsem si umyl hlavu a vlasy uschly, tak jsem je měl samý prstánek. Po otci mám široký nos. Od malička jsem navíc nosil brýle, takže sebevědomí nula.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat